SMAK PODHALAŃSKIEJ TRADYCJI-RODZINA OPAKOWAŃ NA PRODUKTY REGIONALNE.Założenia projektowe

 

“Smak podhalańskiej tradycji” to projekt  rodziny sześciu papierowych opakowań na produkty regionalne. Ma on posłużyć jako forma promowania regionu. Użycie w nim charakterystycznych komponentów z tego obszaru etnicznego ma na celu zaznajomić konsumenta ze sztuką, gwarą i ornamentyką Podhala. 

Głównym założeniem konstrukcji opakowań było użycie prostych form geometrycznych. Pomogło to stworzyć linię opakowań opartych na budowie modułowej. Bazuje ona na elementach podstawowych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, sześciokąt). Skalowanie ich rozmiarów, konfiguracja składowych, pomogą w dostosowaniu opakowania do gabarytów i właściwości produktów. Jest to gwarancja zachowania jednolitości w konstrukcji. Idea ta również pozwoli na multiplikację grupy produktów, jeśli zaistnieje potrzeba jej powiększenia o kolejne, nowe. 

“Smak podhalańskiej tradycji” to połączenie tradycji i prostoty. Jest to efekt inspiracji sztuką i architekturą podhalańską a także kulturą ludową. Te wytyczne stały się standardem przy tworzeniu zarówno konstrukcji jak i grafiki dla tych opakowań. Odnajdziemy tu wiele symboli podhalańskich, które jako elementy dekoracyjne dopełniają całości. Ornamentyka, zaczerpnięta z architektonicznych motywów drzeworytniczych z elementami przestrzennymi stworzyły charakterystyczną formę ażuru i ściśle korespondują z dorobkiem sztuki podhalańskiej Stanisława Witkiewicza.               

Projekt ten to połączenie motywów etnicznych z innowacją w ich prezentacji i formie. Elementy te starają się oddać jak najwierniej charakter tradycji ludowej. W ten sposób wielopłaszczyznowość tego zagadnienia, odnalazła swoje miejsce w fuzji, której fundamenty zaczerpnięte zostały z inspiracji tradycją, obyczajami, stylem życia, architekturą, strojem regionalnym i walorami regionu zamieszkującej go społeczności. 

Dodatkowo grafika tych opakowań utrzymana jest w kolorze charakterystycznym dla Podhala, zaś jej integralną częścią stał się logotyp. Jest on synonimem tego, cocharakterystyczne dla tego regionu. Wraz z kilkoma innymi motywami graficznymi znajduje się on na każdym z opakowań. Zawiera on górski krajobraz i postać Górala, który ma stać się ambasadorem “Smaku podhalańskiej tradycji”. Projekt ten nie skupia się jednak tylko na aspekcie estetycznym, który ma na celu podkreślenie wyjątkowości zawartych w nich przysmaków. Opakowania te charakteryzuje również użytkowość i wielofunkcyjność.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki, że zechciałeś podzielić się ze mną swoją opinią.
pozdrawiam Monika Serafin